جعبه مقوایی آوان پک

  • ۰
  • ۰

کولر صنعتی

کولر صنعتی چیست ؟

یکی دیگر از تجهیزات سرمایشی که از اسمش مشخص می باشد برای محیط های صنعتی به کار گرفته می شود کولر صنعتی می باشد که با استفاده از سیکل تبخیری کار می کندبه عبارت دیگر خنک کننده های تبخیری با تبدیل هوای خشک گرم از طریق یک سری فرآیندهای تبخیری، هوای خنک را فراهم می کنند. این فرآیند با کشیدن هوای گرم از طریق یک سری پدهای مرطوب کار می کند تا گرمای طبیعی هوا را خارج کرده و هوای خنک تری را به فضای کار شما تزریق کند. این نوع از کولر برای محیط های صنعتی و اداری و سالن هایی که بیش از 100 متر می باشند می تواند یک گزینه بسیار مناسب باشد کولر صنعتی تفاوت زیادی با یک کولر خانکی ندارد و دقیقا از نظر کاری شبیه به همان کولر خانگی می باشد اما از نظر ابعاد بزرگتر می باشد و می تواند حجم بالاتری از هوادهی را انجام دهد از دیگر نکته های مهم در این محصولات این است که حجم انرژی که استفاده می کند نیز نسبت  از یک کولر آب بسیار کمتر می باشد و طول عمر بیشتری نیز دارد شما با  توجه به نیازتان و همچنین شرایط اب و هوایی که منطقه شما دارد می توانید اقدام به سفارش این محصول نمایید تا محصول مورد نظر با توجه به نیازتان ساخته و در اختیارتان قرار بگیرد.

کولر صنعتی

کولرهای صنعتی در مناطق معتدل که افزایش رطوبت و گرما شرایط کاری را غیرقابل تحمل می کند، یک ضرورت بزرگ است. این محصولات در واحدهای تولیدی مانند کارخانه ها، انبارها، نیروگاه های حرارتی، واحدهای شیمیایی و حتی مؤسسات بیشتر است یک محیط گرم و مرطوب کارایی پرسنل را کاهش می دهد و در نتیجه تولید پایین و عملکرد ضعیف را به همراه دارد. کولر صنعتی نه تنها محل کار را خنک می کنند، بلکه هوای تازه و تمیز را نیز ساطع می کنند و همچنین نواحی را رطوبت زدایی می کنند و سطح راحتی شرایط کاری را بالا می برند. این به نوبه خود باعث افزایش کارایی و افزایش تولید می شود. یک کولر صنعتی نه تنها راحتی را فراهم می کند بلکه یک سرمایه گذاری تجاری خوب برای افزایش بهره وری است.

مشخصات کولر صنعتی سرکان تهویه

مشخصات محصولواحدتوضیحات

نوع محصول–کولر صنعتی سرکان تهویه(STM-IC)

برند–سرکان تهویه

تیپ پروانه–آکسیال مولتی وینگ ضدزنگ (پلی آمید)

تیپ  و مدل فن–فن آکسیال کانالی  برند سرکان تهویه

اجزا تشکیل دهنده کولر–استراکچر(بدنه) – فن – الکتروموتور – پد سلولزی – پمپ آب – مخزن آب – درایو اینورتر – کمپرسور

کاراییFunctionخنک کاری سالن های صنعتی

متریال مورد استفادهmaterialورق سیاه (ST37) ، استیل ضد زنگ ، پلی آمید ، گالوانیزه گرم ، فایبر گلاس

میزان هوادهیM3/H30.000, 40.000, 50.000

پرتاب بادM15 – 30

قطر پروانه فنmm1000, 1200, 1400

سیستم انتقال قدرت–دایرکت(کوپل مستقیم)

ولتاژ ورودیV220  ,  380

سرعت(دور موتور)RPM900

توان الکتروموتورHP2 , 3

فاز موتورPhaseتکفاز – سه فاز

سیستم سرمایشی–تبخیری , Dx(کندانسینگ یونیت)

نویز فنdb70

دمای خروجی کولر                   در حالت تبخیری :  20 – 22                            در حالت Dx :    15 – 18

راندمان دستگاهEfficiency%                   در حالت تبخیری :  75                                    در حالت Dx :    80

مشخصات  پمپ آب–پمپ کفکش 1 HP,1.5 HP

مجهز به فلوتر 7500 لیتری

سیستم راه اندازیStartingدرایو کنترلی(VFD)

مشخصات  کمپرسور–Rotary R404

1 HP , 1.5 HP

مشخصات پد سلولزی–پد های سلولزی ضد  قارچ

حجم مخزن آبLit350 – 500

استاندارد ارتعاش فنBalancingبالانس استاتیکی و دینامیکی  مطابق یا استاندارد ISO 1940 , ISO 10816, ISO 14694

لیست لوازم جانبیSpare Partتوری محافظ ورودی و خروجی – محافظ پد – چرخ های صنعتی

نحوه پوششCorrosionاپوکسی پلی استر کوره ای ضد آب (حدود70 میکرون)

گارانتیGuaranty12 ماه پس از نصب و راه اندازی

کاربرد صنعتی–خنک کاری سالن های صنعتی و ورزشی – گلخانه ها – نمایشگاه ها – فروشگاه ها – مساجد – استخر –  …

مزایا–عدم نیاز به کانال کشی – قابل حمل – صرفه جویی در مصرف آب و انرژی – صدای پایین – نصب و راه اندازی بسیار آسان – راندمان بالا – توان خنک کنندگی بالا – …

مدل–STM – IC 3000 ,  STM – IC 4000 ,  STM – IC 5000

انواع کولر صنعتی از نظر کارکرد

1. سیستم های خنک کننده تبخیری: همچنین به عنوان خنک کننده های باتلاقی یا کولرهای بیابانی شناخته می شوند، این سیستم ها از فرآیند طبیعی تبخیر برای خنک کردن هوا استفاده می کنند. آنها مقرون به صرفه و انرژی کارآمد هستند و آنها را به گزینه های محبوب برای کاربردهای صنعتی تبدیل می کند.

2. سیستم های تهویه مطبوع: سیستم های تهویه مطبوع سنتی از مبرد برای خنک کردن هوا استفاده می کنند که کنترل دقیق دما و تنظیم رطوبت را ارائه می دهد. در حالی که ممکن است عملکرد آنها گران تر باشد، اما در ارائه خنک کننده ثابت بسیار موثر هستند.

3. سیستم های آب سرد: این سیستم ها آب سرد را از طریق لوله ها یا سیم پیچ ها به گردش در می آورند تا هوا خنک شود. آنها معمولاً در محیط های صنعتی در مقیاس بزرگ استفاده می شوند که در آن کنترل دقیق دما مورد نیاز است.

4. سیستم های خنک کننده هیبریدی: سیستم های هیبریدی با ترکیب عناصر خنک کننده تبخیری و تهویه مطبوع، مزایای هر دو فناوری را ارائه می دهند و خنک کننده کارآمد را در محیط های مختلف ارائه می دهند.

اجزای تشکیل دهنده کولر صنعتی تبخیری

  • تامین آب – تامین آب مداوم چه از یک مخزن یا یک خط آب اختصاصی برای عملکرد سیستم ضروری است.
  •  پد سلولزی- کولرهای تبخیری دارای یک رسانه خیس یا پد خنک کننده هستند که با خاصیت جذب آب بالا طراحی شده است. هوا از این محیط مرطوب عبور می کند و باعث تبخیر می شود.
  • فن – فن نقش مهمی ایفا می کند و هوای گرم را از طریق رسانه خیس می کشد. این امر تماس هوا با آب را افزایش می دهد و فرآیند تبخیر و در نتیجه خنک شدن را تسهیل می کند.
  • سیستم توزیع – یک سیستم کارآمد توزیع یکنواخت آب را بر روی پدهای خنک کننده قرار می دهد در نتیجه خنک کننده موثر در سراسر فضای صنعتی را تضمین می کند.

مزیت های کولر صنعتی تبخیری

  • بهره وری انرژی- این سیستم ها معمولاً در مقایسه با سیستم تهویه مطبوع سنتی انرژی کمتری مصرف می کنند که باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها می شود.
  • مقرون به صرفه بودن: هم هزینه‌های اولیه نصب و هم هزینه‌های عملیاتی اغلب پایین‌تر است و خنک‌سازی تبخیری را به یک انتخاب اقتصادی مقرون‌به‌صرفه تبدیل می‌کند.
  • سازگار با محیط زیست- با تکیه بر فرآیند طبیعی تبخیر آب، این سیستم ها به یک محیط صنعتی پایدارتر و سازگار با محیط زیست کمک می کنند.

انواع کولر صنعتی

کولر صنعتی سلولزی

کولر صنعتی سلولزی یکی از برجسته ترین و شاخص تر انواع کولر های صنعتی موجود در بازار هستند که به جای پوشال از پد های تبخیری استفاده می کند در کولر صنعتی از فن های قوی آکسیال و فن سانتریفیوژ استفاده می کند شما برای محیط های خشک و کویری می تواند کولر صنعتی سلولزی را انتخاب نمایید چرا که در این مناطق ایجاد سرما با کمی رطوبت بسیار نیاز می باشد که همین محصول می تواند این نیاز را برطرف نماید این محصول تنها این ویژگی ها را ندارد از مهمترین مزیت های دیگر این محصولات می توان به این اشاره کرد که مصرف آب و انرژی این محصول نسبت به سایر کولر های صنعتی کمتر می باشد و می تواند نسبه به یک کولر ساده تا 30 درصد هوا را بیشتر خنک کند

نکته بعدی که در کولر صنعتی به چشم می خورد این است که راندمان این کولر ها نیز از کولر های ساده بیشتر است و می تواند تا بیش از 80 درصد راندمان بهتری داشته باشد

اگر محیط شما دارای باکتری های مضر می باشد می توانید از این مدل از کولر صنعتی استفاده کنید چرا که انتقال باکتری را کمتر می کند

شما می تواند با توجه به قدرتی که این کولر ها دارد حجم کانال کشی را تا 25 متر افزایش دهید

همانگونه که می دانید کولر صنعتی سلولزی از پد های سلولوزی استفاده می کند که نسبت به پوشال عمر بیشتر دارد و عملکرد آن نیز بهتر است

کولر صنعتی برای سوله

کولر صنعتی سوله ای یکی کولر های صنعتی در بازار می باشد که مخصوص سوله هاست این کولر با توجه به شباهاتی که با کولر های آبی دارند به کولر آبی صنعتی نیز معروف می باشد کولر صنعتی برای سوله از نظر شباهت شاید مانند یک کولر آبی خانگی باشد اما از نظر کارایی تفاوت دارد و در این محصولات کارایی و همچنین راندمان بسیار بهتر و چشمگیر تر شده است

کولر صنعتی برای سوله معمولا در دو مدل کولر آکسیال و کولر سانتریفیوژ می باشد که هر کدام از این دو مدل از کولر صنعتی نیز دارای ساختار متفاوت بوده و کارایی مختلفی نیز دارد در نتیجه می توان گفت کولر صنعتی سوله ای بکی از بهترین انواع کولر صنعتی برای سوله ها می باشد.

کولر صنعتی گلخانه ای

کولر صنعتی کلخانه یکی دیگر از مدل های کولر های صنعتی موجود در بازار برای محیط های گلخانه ای می باشد این کولر ها نیز برای اهداف مختلفی در یک محیط گلخانه مورد استفاده قرار میگیرد که از مهمترین این اهداف می توان به خنگ کردن محیط گلخانه ، گرم کردن محیط گلخانه و همچنین تهویه محیط گلخانه اشاره کرد.

کولر صنعتی گلخانه های با یک کولر آبی معمولی متفاوت می باشد شما برای محیط گلخانه که دارای مساحت زیادی می باشد نمی تواند از یک کولر ساده آبی استفاده نمایید چرا که نه تنها حجم استفاده از انرژی شما بالاتر نخواهد رفت بلکه به کارایی یک کولر صنعتی گلخانه ای نیز نخواهید رسید ، کولر صنعتی گلخانه ای معمولا با استفاده از پوشال و همچنین پد های سلولزی ساخته می شود که در قسمت بالا نیز در مورد تفاوت های این دو اشاره کردیم و گفتیم که پد های سلولزی می تواند حجم میزان انرژی را پایین بیاورد و عمر سولانی تر نیز داشته باشد و راندمان لولر را نیز بالا ببرد.

کولر صنعتی مرغداری

استفاده از یک کولز صنعتی مناسب برای هوادهی و خنک نگه داشتن محیط مرغداری می تواند بسیار روی سلامت جوجه ها و رشد آنها تاثیر گذار باشد کولر صنعتی مرغداری نه تنها می تواند محیط را خنک نگه دارد بلکه می تواند عمل تهویه هوا را نیز انجام دهد و بوی بد محیط داخلی مرغداری را نیز کمتر کند و همچنین گاز های مضر را نیز کمتر کند

کولر صنعتی مرغداری از جمله کولر های صنعتی موجود در بازار با اهداف استفاده دز محیط مرغداری می باشد معمولا در محیط های مرغداری از کولر صنعتی سلولزی استفاده می شود و از نظر کارایی و همچنین کاهش حجم انرژی می تواند موثر تر از یک کولر صنعتی پوشالی باشد کولر صنعتی مرغداری را می توان در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخت تا بتواند حجم مناسبی از هوادهی را انجام دهد

انواع کولر صنعتی بر اساس پروانه

کولر صنعتی سانتریفیوژ

کولر صنعتی سانتریفیوژ معمولاً اولین انتخاب شرکت ها هستند. بزرگترین دلیل این است که قطعات متحرک کمتری دارند. علاوه بر این نسبت  به سایر صنعتی صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین قدرت خنک کنندگی بالاتری دارندکولر صنعتی سانتریفیوژ برای مکان های کم فشار مانند فن های تهویه حجمی، واحدهای خنک کننده و سیستم های گردش هوا مناسب هستند. کولر صنعتی سانتریفیوژ در دو مدل فوروارد و بکوارد وجود دارند و دارای توان هوادهی متفاوتی نیز می باشند که افراد با توجه نیاز خود می توانند یکی از این دو مدل را برای محیط صنعتی خود سفارش داده و نصب نمایند.

کولر صنعتی آکسیال

کولر صنعتی آکسیال یکی دیگز از کولر های صنعتی مناسبی است که شما می تواند برای محیط مدنظرتان برای خنک کردن و هوا دهی استفاده نمایید استفاده از فن آکسیال یا فن محوری اگرچه قدرت مناسبی دارد اما برای محیط های بزرگ ساخته نشده اند و می توان آن ها را برای محیط های متوسط و کوچک مانند مراکز تجاری و کارگاه ههای کوچک استفاده نمود از مهمترین مزیت های استفاده از کولر صنعتی آکسیال نسبت به کولر صنعتی سانتریفیوز می توان به این اشاره کرد که این نوع از کولر های صنعتی نیازی به کانال کشی ندارد و شما می توانید به صورت فیزیکی آنها را در داخل مکان صنعتی قرار دهید.

کولر صنعتی آکسیال

کولر صنعتی 24000

از مدل های محبوب کولر صنعتی می توان به کولر صنعتی 24000 اشاره کرد که قابل استفاده در مراکز مختلفی تجاری و صنعتی می باشد

کولر صنعتی 40000

بعد از کولر صنعتی 24000 می توان گفت کولر صنعتی 40000 یکی از پر مصرفترین کولر گازی هاست که در مراکز صنعتی و تجاری می توان از آن استفاده نمود این کولر دارای دارای فن آکسیال محوری با یک پمپ قوی و پایه نگهدارنده به همراه پد سلولزی می باشد

کولر صعنتی 50000

کولر صنعتی 50000 دارای فن آکسیال محوری با الکتروموتور به قدرت بالا برای مواردی که نیاز به یک کولر صنعتی با حجم سرمایشی 40000 باشد این می تواند یک گزینه مناسب باشد

قیمت کولر صنعتی

اگر قصد خرید کولر صنعتی را برای محیط صنعتی خود دارد بهتر است بدانید قیمت های متنوعی برای این محصول وجود دارد که دلیل آن نیز این است که این سیستم های خنک سازی از نظر ابعاد و اندازه و همچنین تجهیزات مورد استفاده ، محیط مورد استفاده ، میزان هوا دهی و… متفاوات می باشد اگر می خواهید قیمت این محصول را دقیق بدانید می توانید با شماره های مندرج در وب سایت با ما در تماس باشید تا همکاران ما به صورت کامل شما را راهنمایی نمایند.

خرید کولر صنعتی

اگر قصد خرید کولر صنعتی را دارید می توانید از دو روش خرید حضوری و همچنین خرید اینترنتی نسبت به خرید این محصول اقدام نمایید دفتر سرکان تهویه در شهریار تهران می باشد که با حضوری فیزیکی در این محل می توانید نسبت به خرید این محصول اقدام نمایید و از مشاوره های کارشناسان فروش ما نیز به صورت حضوری بهره مند شود اما در صورتی که امکان حضوری در دفتر سرکان تهویه را نیز ندارید می توانید با شماره های مندرج در وب سایت و همچنین سیستم ثبت سفارش وب سایت سفارش خود را برای خرید این محصول ثبت نمایید.

  • ۰۳/۰۵/۰۶
  • avanpack محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی