جعبه مقوایی آوان پک

  • ۰
  • ۰

هواکش صنعتی

هواکش صنعتی یا فن صنعتی الزامات ضروری برای سلامت و ایمنی کارگران در بسیاری از صنایع هستند. تهویه صنعتی می‌تواند به انواع سیستم‌ها و استراتژی‌هایی اشاره داشته باشد که برای اطمینان از تامین هوای تمیز و جریان هوای تازه طراحی شده‌اند به طور کلی هواکش های صنعتی با دو هدف اصلی ساخته شده اند– یکی مسئول حذف آلاینده ها از محیط کار و دیگری برای بازگرداندن هوای تازه به محیط صنعتی می باشد.هنگامی که صنعتی که می تواند کارگاه و یا سوله باشد محل فاقد تهویه مناسب باشد، گرد و غبار و سایر مواد میکروسکوپی می تواند به یک خطر جدی برای سلامتی کارکنان تبدیل شود، زیرا هنگامی که چنین ذرات استنشاق می شوند می توانند باعث بیماری های تنفسی و عروقی شوند همچنین لازم است بدانید هر نوع سیستم هواکش صنعتی برای هر محیطی مناسب نمی باشد و باید برای ساخت عوامل متعددی در نظر گرفته شود و سپس طراحی و ساخت فن صنعتی صورت بگیرد.

هواکش صنعتی

موارد استفاده از هواکش صنعتی

  • سوله ها
  • کارگاه ها
  • معادن
  • آشپزخانه ها
  • کورهای صنعتی
  • تونل ها
  • موتورخانه ها
  • گلخانه ها
  • مرغداری ها
  • و….

انواع هواکش صنعتی

فن صنعتی انواع مختلفی دارند این فن ها یا هواکش ها با توجه به شرایط محیطی کارگاه و سوله و یا محیط صنعتی طراحی و ساخته می شوند و هر افراد می توانند با در نظر گرفتن ویژگی های این فن ها آنها را در محیط صنعتی خود مورد استفاده قرار بدهند از مهمترین انواع هواکش صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. هواکش صنعتی آکسیال یا محوری
  2. هواکش صنعتی سانترفیوژ یا گریز از مرکز

هواکش صنعتی آکسیال

فن های آکسیال یا فن های محوری دمنده های هوا هستند که برای حرکت دادن جو طراحی شده اند. فن های آکسیال قدیمی ترین و ساده ترین انواع فن های هستند که می توانند در محیط های صنعتی استفاده شوند آنها با ایجاد مناطق فشار مثبت و منفی در جلو و پشت تیغه های خود عمل می کنند که باعث ایجاد جریان هوا می شود. پره های یک فن آکسیال به صورت عمودی قرار گرفته اند و منحنی یا کج شده اند تا امکان دستکاری فشار اتمسفر در هر درجه ای را که ممکن سازند .فن های محوری جریان هوای کم فشار را ارائه می دهند و برای کار به نیروی زیادی نیاز ندارند. جریان هوای کم فشار و با حجم زیاد آنها در توزیع یکنواخت هوا در ماشین آلات خنک کننده و مناطق تعریف شده موثر است

هواکش صنعتی آکسیال

فن صنعتی سانترفیوژ

فن های سانتریفیوژ که به دمنده ها نیز معروف هستند، مجهز به موتوری هستند که برای بیرون کشیدن هوا از محیط اطراف طراحی شده است. آنها به دلیل سازگاری و نگهداری کم یک فناوری قابل اعتماد هستند که می توانند در محیط های تجاری و خانگی استفاده شوند. کاربرد فن های سانتریفیوژ متفاوت است از جمله استفاده از آنها در تهویه مطبوع، خنک کننده کامپیوتر و داخل خشک کن در کارواش ها اشاره نمود آنها یک طراحی محبوب برای داشتن راندمان استاتیکی بالا، تولید جریان هوا در سطح ثابت هستند.انواع مختلفی از فن های سانتریفیوژ وجود دارد که شامل فن های سانتریفیوژ منحنی به عقب، منحنی رو به جلو و درون خطی می شود. این فن ها در درجه اول بر اساس زاویه پره های آنها و خروجی جریان هوا متفاوت هستند.

فن صنعتی سانترفیوژ

هواکش صنعتی بزرگ

فن صنعتی بزرگ برای محیط های بزرگ صنعتی مانند سوله ها ، کارگاه های بزرگ و آشپزخانه های بزرگ ساخته شده اند این هواکش ها می توانند حجم زیادی از هوا را تهویه نمایند و برای محیط های مختلف با توجه به شرایطی که دارند طراحی و ساخته شوند قیمت هواکش صنعتی بزرگ نیز بر مبنای جنس بدنه هواکش ، کشور سازنده ، امکانات هواکش می تواند متفاوت باشد.

هواکش صنعتی کوچک

زمانی که محیط صنعتی کوچک می باشد یا حجم هوای آلوده کم است استفاده از یک هواکش صنعتی بزرگ نمی تواند مقرون به صرفه باشد و بهتر است شما از یک فن صنعتی کوچک که می تواند تا ابعاد 80 تا 120 سانتی متر باشد استفاده نمایید

هواکش صنعتی بدون صدا

اگر محیط و کارمندان شما حساس به صدا و نویز می باشند شما می توانید از هواکش های صنعتی بدون صدا استفاده نمایید این هواکش ها از نوع سانترفیوژ می باشد و نسبت به فن های آکسیال دارای نویز صدایی بسیار کمتر می باشند

مهمترین موارد در انتخاب هواکش صنعتی چیست ؟

ویژگی های اصلی که باید هنگام انتخاب یک فن صنعتی برای محیط صنعتی خود در نظر بگیرید
بسیار مهم است چرا که می تواند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد دستگاه داشته باشد. به همین دلیل، در نظر گرفتن همه این الزامات ضروری است.

جریان هوا
جریان هوا یکی از مهمترین ویژگی های ارزیابی این فن هاست زیرا جریان هوا بر حرکت پره های فن تأثیر می گذارد

فشار
عامل مهم دیگر فشار است. انواع مختلف فن های صنعتی می توانند در زمینه های خاص بهتر عمل کنند.این را می توان با نگاهی دقیق تر به اجزای خاص فن، مانند کانال، فیلترها یا موانعی که می تواند باعث مشکلات فنی شود، ارزیابی کرد.

کارایی فن
یک فن صنعتی همیشه باید نرخ عملکرد بالا را تضمین کند هرچه یک فن از نظر قدرت مصرف کمتری داشته باشد می تواند برای کسب و کار شما مقرون به صرفه و مفید باشد. در نتیجه، می تواند به طور یکپارچه با ماشین آلات شما ادغام شود، بدون اینکه کیفیت کار شما به خطر بیفتد.

سطوح نویز
یک فن محوری معمولاً دارای نویز بیشتری نسبت به فن سانتریفیوژ است. این پارامتر معمولاً در دسی بل (dB) اندازه گیری می شود و بسیار مهم است در واقع زمانی که محیطی که فن صنعتی در آن قرار می گیرد به نویز حساس باشد، عملیات بی صدا کلیدی است.

ابعاد و مواد فن
اندازه فیزیکی هواکش صنعتی یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب فن صنعتی می باشد که می تواند میزان اشغال شدن محیط توسط فن صنعتی را نشان دهد .همچنین هنگام انتخاب یک فن صنعتی، ساختار و مواد مورد استفاده برای ساخت آن نیز برای مقاومت هواکش صنعتی در محیط در برابر عوامل خورنده و شرایط محیطی مهم است.

هواکش صنعتی بزرگ

قیمت هواکش صنعتی

قیمت هواکش صنعتی به فاکتورهای مختلفی از قبیل ابعاد فن ، جنس فن ، نوع مدل فن ،جنس بدنه ، تک فاز یک سه فاز بودن ، مقدار جریان هوا ، امکانات جانبی و توان الکترونیکی بستگی دارد در صورتی که نیاز به خرید و استعلام قیمت هواکش صنعتی را دارید می توانید با ما در تماس باشید تا همکاران ما به صورت کامل لیست قیمت این محصولات را در اختیار شما قرار دهند.

خرید هواکش صنعتی

برای خرید هواکش صنعتی شما می توانید از دو روش استفاده نمایید در صورتی که امکان خرید حضوری را دارید می توانید در دفتر سرکان تهویه حاضر شوید و به صورت حضوری علاوه بر دریافت راهنمایی های لازم برای خرید این دستگاه ، سفارش خرید خود را نیز ثبت نمایید اما روش دوم خرید هواکش صنعتی به صورت آنلاین و غیر حضوری می باشد در این روش شما می توانید با استفاده از شماره های مندرج در وب سایت و همچنین پشتیبانی آنلاین وب سایت سفارش خود را ثبت نمایید تا در اولین فرصت برای شما طراحی و ساخت این دستگاه انجام گیرد.

  • ۰۳/۰۵/۰۶
  • avanpack محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی