جعبه مقوایی آوان پک

  • ۰
  • ۰

سیکلون چیست

 سیکلون یکی دیگر از تجهیزاتی می باشد که در برخی از مراکز صنعتی مشاهده می شود البته در برخی از مکان های دیگر نیز از این دستگاه استفاده می شود و ابعاد این دستگاه می تواند متفاوت باشد و با توجه به محیط مورد استفاده سفارشی سازی شود شرکت سرکان تهویه به عنوان یکی از شرکت های تولید کننده هواکش های صنعتی و سیستم های تهویه هوا ساخت دستگاه سیکلون را نیز انجام می دهد و در این زمینه نیز نمونه کارهایی موفقی را داشته است در ادامه این راهنمای خرید دستگاه سیکلون به شما خواهیم گفت این دستگاه دقیقا چیست ، چرا استفاده می شود و انواع مدل های موجود در بازار را نیز معرفی خواهیم کرد پس با ما تا انتهای این راهنمای خرید همراه باشید و در صورت هر گونه سوال در مورد سیکلون نیز می توانید با شماره های مندرج در وب سایت با ما در تماس باشید تا همکاران ما پاسخگوی سوالانت شما باشند.

سیکلون

محتوا  نمایش 

سیکلون چیست ؟

سیکلون (Cyclone separators) یا دستگاه جداکننده سیکلون  دستگاهی می باشد که در برخی از مراکز صنعتی دیده می شود و هدف از آن جذب و جداسازی ذرات معلق در هوا می باشد این دستگاه براساس اصل اینرسی برای حذف ذرات معلق استفاده می کند می توان گفت دستگاه سیکلون یک دستگاه پیش پاکننده می باشد برای اینکه سیستم های تصفیه هوا که مسئول حذف ذرات معلق ریز هستند دیگر ذرات بزرگتر نشوند یک دستگاه سیکلون جزء سیستم های غبارگیر و همچنین  دستگاه تصفیه هوا می باشد . یکی از مهمترین مشخصه های دستگاه سیکلون  این است که این دستگاه دارای سایز های متفاوتی می باشد چرا که معمولا براساس میزان غبار و دود این دستگاه ها می توانند سایز متفاوتی را داشته باشند تا بتوانند کارایی لازم را داشته باشند.

 

دستگاه سیکلون چگونه کار می کند ؟

جداکننده های سیکلون  از نظر کارکردی بسیار به یک دستگاه  سانتریفیوژ شبیه می باشد البته یک تفاوت بزرگ دارد و آن این است که دائما این دستگاه با هوای کثیف و غباری تغذیه می شود سیستم سیکلون یک محفظه می باشد که داخل آن به صورت مارپیچ می باشد و با ورود هوای کثیف دقیقا سیستم گردباد را شبیه سازی می کند ، اجزای سبکتر این هوا کثیف وارد شده اینرسی کمتری دارند بنابراین برای آنها آسانتر است که تحت تأثیر گرداب قرار بگیرند و به سمت بالا حرکت کنند. برعکس اجزای بزرگتراینرسی بیشتری دارند و به راحتی تحت تأثیر گرداب قرار نمی گیرند

از آنجایی که این ذرات بزرگتر در دنبال کردن حرکت مارپیچی گاز و گرداب با سرعت بالا مشکل دارند، ذرات به دیواره‌های داخلی ظرف برخورد کرده و در یک قیف جمع‌آوری می‌افتند. این محفظه ها مانند یک مخروط وارونه شکل ساخته شده اند تا جمع آوری این ذرات در انتهای ظرف را افزایش دهند. گاز دودکش تمیز شده از بالای محفظه خارج می شود بهتر است بدانید که بیشتر دتسگاه های سیکلون جداکننده برای کنترل و حذف ذرات معلق با قطر بزرگتر از 10 میکرومتر ساخته شده اند اما سیکلون‌های با کارایی بالا نیز وجود دارند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که روی ذرات کوچک‌تر از 2.5 میکرومتر نیز بتوانند مؤثر باشند.

سیکلون چیست ؟

 

مزایا و معایب سیکلون صنعتی چیست؟

استفاده از جداکننده های سیکلون مزایا و معایب متعددی دارد که از مهترین این موارد می تواند به موارد زیر اشاره کرد

  • نصب یا نگهداری آن‌ها گران نیست و قطعات متحرک ندارند. این امر هزینه های نگهداری و عملیاتی را پایین نگه می دارد
  • ذرات معلق حذف شده پس از خشک شدن جمع‌آوری می‌شوند که دفع آن را آسان‌تر می‌کند.
  • مناسب برای دماهای بالا
  • این دستگاه ها نیاز به فضای زیادی ندارند
  • افزایش هزینه های عملیاتی مرتبط با افت فشار
  • از معایب این دستگاه ها نیز می توان به این اشاره کرد که مدل‌های استاندارد قادر به جمع‌آوری ذرات کوچک‌تر از 10 میکرومتر نیستند
  • دستگاه سیکلون برای مواد چسبنده موثر نیستند

 

انواع سیکلون

  1. سیکلون لیوت : برای جداکننده ذرات خشک و غیر چسبنده ریز تا درشت
  2. سیکلون سیوت : برای به دام انداختن دود های آزاد شده از احتراق
  3. سیکلون فان تونگرن: برای حذف ذرات جامد از فرآیند کراکینگ بستر سیال

 

مراکز استفاده کننده سیکلون

  1. کارخانه های گچ و سیمان
  2. کارخانه تولید قند و شرک
  3. کارخانه های تولید ورق و مقوا
  4. کارخانه های چوب بری و نجاری ها
  5. شرکت های فولاد
  6. شرکت های پتروشیمی
  7. سیلو های گندم
  8. و…

 

قیمت دستگاه سیکلون صنعتی

همانگونه که اشاره کردیم انواع مختلفی از سیکلون صنعتی قابل طراحی و ساخت می باشد که می توانند ابعاد و اندازه های مختلفی نیز داشته باشند بر همین اساس نیز قیمت سیکلون می تواند متفاوت باشد در صورتی که قصد خرید و استعلام قیمت سیکلون صنعتی را دارید می توانید با شماره های مندرج درو باست با ما در تماس باشید تا همکاران ما به صورت کامل شما را راهنمایی نمایند.

 

خرید سیکلون صنعتی

برای خرید دستگاه سیکلون  شما می توانید از دو روش استفاده نمایید در صورتی که امکان حضور در دفتر سرکان تهویه را دارید می توانید برای ثبت سفارش به صورت حضوری در دفتر ما حاضر شوید و ضمن استفاده از مشاوره های کارشناسان ما ثبت سفارش خود را نهایی نمایید اما اگر امکان حضور نیز ندارید می توانید به صورت غیر حضوری نیز با شماره های مندرج در وب سایت و همچنین ثبت سفارش در وب سایت سفارش خود را ثبت نمایید .

  • ۰۳/۰۵/۰۶
  • avanpack محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی